Люстра з колеса воза

Грубі дерев'яні балки на стелі, люстри у вигляді колеса від веретена або вози - ці деталі допомагають відтворити дух старовини у їдальні або іншій громадській кімнаті, де особливо важлива атмосфера затишку і домашнього тепла

Колись карети і вози були основним засобом пересування. А тепер відшукати справжнє колесо від них, щоб використовувати в якості елемента дачного декору, не так-таки й просто. Один з варіантів - виготовити декоративне колесо власноруч, як це робили учасники форуму «Дім і дача». Завдання спрощується тим, що в цьому випадку не потрібно слідувати старовинним технологіям, створюючи на спеціальному обладнанні міцний виріб, який має витримати багато кілометрів шляху.

Однак є й інший спосіб - знайти справжнє колесо десь в сільській глибинці. У цьому випадку люстра буде справді унікальною! Вже відомий нашим читачам учасник форуму оттт виявився таким щасливцем. Місцеві жителі доставили йому добре збережені колеса від воза, о́бід яких складали дві гнуті половини, а не окремі сегменти. Рішення прийшло відразу - зробити люстру в альтанку.


Обробка

Залізною щіткою на дрилі господар обережно обчистив поверхню колеса від дорожнього бруду та пухкої деревини. Потім змішав лляну оліфу зі скипидаром і цим складом просочив дерево в кілька шарів. Обод обробив розчинником іржі з антикорозійним ефектом.

Джерела світла

За кількістю спиць (12) господар розрахував число світильників - 6 штук (12-ти було б забагато). Були придбані шість патронів Е14 типу «міньйон» - вони виглядали більш витончено, ніж повнорозмірні Е27. Також були придбані лампочки, що імітують вогонь свічки.

На наступному етапі треба було вирішити, як закріпити світильники. В торці патрона був різьбовий отвір М10. Крізь нього повинні виходити дроти. Господар додумався до наступного: в колесі просвердлив некрізні отвори (на 15-20 мм) для виходу дротів (перпендикулярний, діаметром 10 мм, і під кутом 45 градусів, діаметром 6 мм).


В патрони загвинтив «перехідники», зроблені з нейлонових дюбелів діаметром 10 мм. Потім патрон накрутив на дюбель по своїй різьбі, видавлюючи при цьому відповідні канавки. Вийшло різьбове з'єднання. Завдяки «стабілізаторам», як в ракети, патрон надійно зайняв приготовлений для нього в ободі отвір.
Щоб «стабілізатори» щільно притислись до тіла дюбеля, обертати необхідно в одну сторону.

Дроти господар простягнув у похилий «відвідний» канал і паралельно з'єднав патрони. Нижня частина дюбелів щільно сіла в обід колеса, не знадобилося й приклеювати.

Прикрашування люстри

З купленого оцинкованого ланцюга завтовшки 5 мм з короткою ланкою господар вирішив зробити чорного - під старовину. Розтопив піч і запік ланцюг, як це зробив з приготованими напередодні кованими елементами.


Настала черга кілець. Вони необхідні, щоб прикріпити ланцюг до кованих елементів. Всі з'єднання господар виконував звичайними інструментами, без зварювального апарата. Кільця зробив зі сталевого (краще - іржавого) дроту, для якого використав пруток діаметром 4-6 мм. Його відмотав від стовпчика огорожі, випрямив, потім нещільно намотав на круглу оправу діаметром 12-15 мм (шматок лижної палиці). Потім з дроту болгаркою нарізав кілечка.
Диск потрібно вести не перпендикулярно, а дещо під кутом до прутка.

Тим часом ланцюг повільно охолов у вугіллі. Для повного охолодження господар витягнув його на негорючу поверхню, почекавши, поки він стала теплим, і обробив засобом від іржі. Ковані елементи господар кріпив до колеса за допомогою дриля, свердла на 3,5 мм, саморізів 3,5 х 32 та шуруповерта. Саморізи потім зафарбував чорним матовим лаком.


Відміряв необхідні відрізки ланцюга, останню ланку перерізав болгаркою з тонким відрізним диском. Після термообробки ланцюг став піддатливим, як пластилін. Викруткою господар легко розвів кінці в сторони і витягнув потрібний відрізок, після чого знову сплющив ланки.


Крайні ланки завів у приготовані кілечка, з'єднав з кованими елементами. Тут знадобилося зусилля, оскільки кілечка не піддавалися обробці вогнем і пружинили. Негарні стики були заховані всередину завитків.

Нарешті, готова люстра повинна була зайняти своє місце. Підвіс з протягнутим всередині тросом товщиною 8 мм з петлею на кінці господар завів у отвір в трубі і «пронизав» штирем. З'єднання замаскував линвою. Люстра легко знімається, але для установки потрібен помічник.


Матеріали і вартість
  • колесо - 10 $;
  • лампи «свічки» - 6 штук по 2,5 $;
  • лампи «кульки» - 6 штук по 0,9 $;
  • патрони Е14 - 6 штук по 0,6 $;
  • ковані елементи у вигляді літери «С» - 9 штук по 1,1 $;
  • ковані елементи у вигляді літери «S» - 6 штук по 2,1 $;
  • ланцюг 5 мм - 6 м по 3 $;
  • фігурна труба (підвіс) - 9,2 $ (гладка, потім молотком зроблені вм'ятини);
  • саморізи 3,5 х32 - 15 штук;
  • дріт - безкоштовно.
Разом люстра з колеса возу обійшлася приблизно в 90 $ і була зроблена за три вечори.



За матеріалами учасника форуму "Дім та Дача" оттт
Автор: Ольга Травіна
Джерело: newshouse.ru

Немає коментарів:

Дописати коментар