У червні 2008 року Сергій побудував біля свого будинку навіс для автомобіля залишилося тільки решітка, але дружина заявила - потрібен новий паркан. Він не заперечував, бо й сам давно про це думав.
Сергій вирішив зробити незвичайний паркан, а з якою-небудь родзинкою, ну щоб не так, як у всіх. Крім того треба було зробити ще ворота і хвіртку. Попередження для послідовників - будівництво такого паркану є досить трудомістким і вимагає багато часу, але в Сергія зворотного шляху вже не було.
Виготовлення З/Б стрічки з рейкою для розсувних воріт
У середині липня він, засукавши рукави, взявся до справи. Це літо не радувало погодою, але завдяки навісу для автомобіля багато роботи з підготовки матеріалу проводилися під ним.
Щоб не виникло проблем під час встановлення паркану треба було насамперед установити розсувні ворота по фронтальній частині навісу. Там, де вони будуть стояти він натягнув мотузку і зробив розмітку для установки стовпів. Набурив свердловин, і встановив сталеві стовпи 60х60х3 із заливкою бетону в гільзи з руберойду. Стовпи над землею він підняв на висоту - 2 м, під землею - 1.2 м. У стовпах просвердлені всі необхідні отвори, зверху приварені кришечки і пофарбовані.
На фото старий паркан, який він виніс на 1.5м за межі ділянки, для того щоб не залишати ділянку відкритою, але й щоб він не заважав при проведенні робіт.
Залізобетонна стрічка з напрямною рейкою під розсувні ворота
Сергій вперше робив розсувні ворота. Почав він з того що тонким шнуром позначив межі траншеї, і викопав її на глибину 30 см. З обрізної дошки 30х100, що залишилася після розбирання старенького будиночка, була виготовлена опалубка.
Кожен щит він набирав з трьох дощок 30х100х2500, що за висотою якраз відповідало глибині траншеї. Йому знадобилося 8 таких щитів, щоб зробити опалубку для 10 метрової стрічки. Оскільки ці дошки після заливання опалубки планувалося пустити в діло, щоб не забруднювати їх бетоном, він за допомогою степлера обшив їх крафт-папером.
Для жорсткості конструкції зверху на щити були прикручені дистанційні бруски, що задають ширину стрічки в 200мм. Порожнечі між щитами опалубки і стінками траншеї були засипані грунтом. Зроблено це було для того, щоб уникнути зсуву щитів при заливці бетоном. Дно траншеї він засинав 50мм шаром піску, вирівняв його і утрамбував.
Арматурний каркас
З арматури діаметром 14мм він нарізав 44 заготовки довжиною 350мм, для вертикальних елементів каркасу, 44 шт довжиною 190 для поперечних елементів каркасу. І по 4 шт, на кожну довгу секцію відповідної довжини.
Потім йому знадобилося розмітити місця встановлення вертикальних елементів каркасу. Для цього він вбиває вертикальні елементи, використовуючи як шаблон обрізок дюймовки.
Підклавши той таки обрізок дюймовки, він кладе нижній поперечний елемент і приварює його до вертикальних елементів. Після того, як він приварив всі нижні поперечки до вертикальних стійок, приступив до укладання довгих поздовжніх арматур, а в місцях стиків приварив їх.
Далі він почав установку верхніх поздовжніх елементів. Їх обов'язково потрібно встановлювати за рівнем, і горизонталь повинна бути витримана як по довжині поздовжнього елемента, так і між сусідніми поздовжніми елементами.
Після цього приварюються верхні поперечини, на них буде укладатися, і приварюватися рейка, по якій рухаються нижні ролики полотна воріт.
В якості рейки він використовував смугу сталі, товщиною 5мм. Для точної установки рейки він натягнув мотузку, яка пройшла точно посередині пазів в стовпах. Крім того, з обрізків товстої дошки були виготовлені дві бобишки з прорізом під рейку, вони точно по середині фіксують рейку в отворі стовпа.
Для правильної установки рейки по висоті, потрібно просвердлити 3-4 технологічних отвори, в них вставляються шпильки, кінці яких опираються на борти опалубки.
Після підготовки він все залив бетоном, а коли бетон зміцнів, його він засинав тирсою, яку регулярно змочував для зміцнення бетону. Після заливки бетону необхідно щоб рейка височіла над ним на 5мм.
Через тиждень він зняв опалубку, для цього з боків опалубки був відкинутий грунт, а в якості зворотної засипки був використаний пісок з рясним проливанням і трамбуванням. Весь вийнятий грунт розрівняли на майданчику перед воротами і парканом і утрамбували.
Всього було використано 6 прутів арматури завдовжки 11,5 м., 0,6 куб.м бетону.
Ворота
Ворота Сергій робитиме каркасно-фільончасті. Каркас з дошки 50х100, відстругати до товщини 40мм, зазор між стійками 45. Поки Сергій вирішив не ставити електропривід, бо дуже зайнятий, багато інших справ. У перспективі привід буде ланцюговим.
Процес виготовлення хвіртки
Для виготовлення забору він вирішив використовувати дошки 25х100, з них він робить накладки, які створюють враження масивних дерев'яних стовпів. Ці ж накладки, з приклеєними і посиленими саморізами рейками, створюють пази для укладання дощок полотна паркану. Накладки кріпляться до стовпа різьбовою шпилькою М8, у трьох місцях по висоті, і стягуються гайками.
Щоб виготовити стовпи для хвіртки Сергій зробив тристоронній короб, середня частина короба зроблена з 50-ки, з фрезеруванням фальця під полотно дверей.
Для виготовлення рами хвіртки Сергію знадобилася одна дошка 50х100х6000. З неї він нарізав заготовки, дві довжиною 1800 і дві довжиною 800. Обстругав їх, зробивши необхідну ширину і товщину. У двох довгих заготовках, по середині кромки робляться пази шириною 18 і глибиною 15 мм. вид зверху.
Так це виглядає, коли короби одягнені на стовпи.
У ці пази він буде набирати полотно хвіртки з обрізків вагонки. На коротких заготовках він робить шипи, які як і вагонка, будуть вставлятися в пази. Потім вклеює нижній, короткий брусок в пази, при цьому верхній брусок встановлюється обов'язково на суху, щоб дотриматись прямокутності полотна дверей. Всі кути, на час склеювання затискаємо струбцинами.
Через добу, він зняв верхній брусок рами, і почав набирати полотно з обрізків вагонки. Зворотну сторону вагонки він шліфує, а біля шипа і паза, конусною фрезою знімає кромки, щоб при наборі полотна, воно з обох сторін виглядало однаково. Після того як він набрав полотно, вклеюється верхній брусок рами. Потім він врізав в хвіртку замок і покрив її просоченням та лаком. Вид хвіртки в зібраному вигляді.
Продовження читайте тут.
Редактор: Адамов Роман
Автор: Сергій (Blackk)
Джерела: newshouse.ru та forumhouse.ru
Немає коментарів:
Дописати коментар