Садова техніка власноруч

Навіщо робити мотоблок, садовий подрібнювач або трактор, якщо можна купити в магазині, тим більше що це економить власний час? Перший вагомий аргумент - тому що дешевше!
По-друге, фабрична техніка не завжди відповідає запитам дачників: нехай вона підкуповує гарним дизайном, і питання безпеки добре продумане, зате не завжди справляється з поставленими перед нею завданнями. Наприклад, електродвигун, розташований в садового подрібнювача знизу, не дозволяє переробити сирі матеріали: стебла для компосту, плоди з кісточкою для домашнього вина. Або навіть найбільш навороченому апарату не по зубах гілки товщиною більше 3-4 см, і бажано, щоб вони були прямими. Нарешті, деяких речей або немає у продажу, або коштують вони немислимо дорого.

Ось в таких випадках, коли дачники потребують більш потужної, універсальної і довговічної техніки, коли хочеться реалізувати свій винахідницький потенціал і зробити потрібну в господарстві річ своїми руками, вони беруться за саморобки.

Мотоблок

Олексій Федоров зіткнувся з подібною проблемою при виборі мотоблока: в магазинах вибір моделей широкий, але машини, яка б справилася з обробкою ділянки в 19 соток і при цьому вписалася у виділений бюджет, не знайшлося. В результаті прийшла ідея зробити апарат самому, на щастя знайомий художник допоміг у цьому господареві: Олексію, як технарю, залишилося реалізувати задум і доопрацювати винахід.

Двигун для мотоблока був запозичений від моторолера «Мураха» Т-200: підлаштувати його під інші завдання не склало труднощів. Раму зварили з листового заліза товщиною 4 мм і 40 мм труби. Двигун жорстко прикріпили до неї на трьох опорах. Були встановлені магнето і карбюратор. З підручних матеріалів і запчастин зробили глушник, повітряний фільтр і верхню частину кришки системи примусового охолодження двигуна потоком повітря.

Зірочками і валами з фланцями поділився комбайн. Привід від двигуна на вали - за допомогою ланцюгової передачі (використовувалися два Іжевські ланцюги: одного кинули на велику зірочку від КПП, всередині рами зробили привід на вали). Олексій звертає увагу на такий момент. Оптимальної частоти обертання валів можна домогтися підбором шестерень, проте все обмежується розміром нижнього картера рами, в іншому випадку він не дасть просто заглибитися в землю.

Внутрішній ланцюг умільці змастили маслом, передбачивши для цього заливний і зливний отвори. Кермо виготовили з труби. Воно має кілька положень по висоті, при перевезенні його можна скласти. В КПП - три передачі, для роботи достатньо першої, інакше за машиною не встигатимеш. Передачі вимикаються вручну. Також ручним зроблений привід керування заслінкою карбюратора, виготовлений за допомогою болгарки і зварювання з труби і прутка. Господар вважає, що також підійде рукоятка декомпресора з мотоцикла, однак хід троса буде невеликим.

До мотоблока Олексій прикріпив колесо. Його установка дозволяє регулювати глибину оранки грунту. Ще одна перевага - зниження навантаження на руки, що важливо при значній вазі апарату - близько 90 кг. Насадки з шириною охоплення 120 см виготовили з труб і куточка, на валу вони фіксуються шпонкою в паз і болтом (щоб запобігти осьовому переміщенню).

Після випробувальних робіт виявилося, що потужності використаного двигуна вистачає із запасом: цілина була зорана на глибину багнета лопати за два-три проходи. На нормальному грунті необхідності в повторному проході із захопленням попередньої смуги немає. Серед мінусів - мотоблок дещо неповороткий. Однак проблем не виникає, якщо обробляти тільки город, без насаджень.

Для переїзду з місця на місце Олексій вставляє колеса всередину труби з ніжами і фіксує наскрізь болтом, не знімаючи з валів насадки (це дозволяє зробити 150 мм виліт валів). У планах господаря - виготовити підставку під вали для перевезення в кузові, так як без насадок машина значно легша і не псує кузов, зменшити колеса і зробити плуг, щоб можна було підгортати, садити і викопувати картоплю. Мотоблок обійшовся господарю приблизно в тисячу гривень, багато запчастин були знайдені або взяті у знайомих.

Подрібнювач садового сміття

Садовий подрібнювач - корисна річ: коли органічних добрив не вистачає, а застосовувати мінеральні не хочеться, на підмогу приходить саморобний компост. Отримати його з великого і твердого матеріалу не так просто: на визрівання піде 3-4 роки. Однак якщо товсті гілки й стебла бур'янів попередньо подрібнити, то компост буде готовий за кілька місяців.

Viktor50 зробив подрібнювач садового сміття самостійно, використавши блок з 26 дешевих дискових пилок з побідитовими наплавлення (навіть якщо зламаються, легко замінити) і електродвигун на 2,2 кВт. Єдиним мінусом виявився кабель за культиватором, зате не було чутно роботи двигуна, і не заважали вихлопні гази.
Купу напівгнилої деревини, яка залишилася після корчування ділянки, апарат за три години перетворив на відмінну крихту, яку можна використовувати як компост або підсипати під полуницю під час дозрівання ягід. Viktor50 залишився собою задоволений: заводські подрібнювачі коштують в п'ять разів дорожче, а їх 2-4 ножі тупляться через півгодини роботи.

Staratel2010 виготовив подібний апарат зі старої газонокосарки МТД. В ножа він відрізав лопаті, які направляли мульчу в збірник. Згодився й слив від раковини (для «тесту» на баку) - він був врізаний в отвір у корпусі газонокосарки. Висота зливу - під ніж.

Господар відзначає, що апарат вимагає доопрацювання : потрібно замінити пластикову воронку на металеву, тому як труба розбивається товстими прутами малини, зробити якісніше кріплення і поставити квадратний бак, щоб було зручніше.

Саморобний подрібнювач своєю роботою вразив господаря: легко змолотив пару тачок поросли малини і менш твердий матеріал. При цьому Staratel2010 зазначив, що коли просто відпускаєш гілку, і її затягує з великою швидкістю, виходять довгі шматки, але якщо притримувати рукою, то все перемелюється на потерть.

Трактор

Aleksej2000 зібрав невеликий трактор з металобрухту. Автомобільний двигун він узяв від «Гольф II», мости - від «Волги» - купив на металобрухті, там-таки дістав роздавальну коробку від «Ниви», колеса - від «ЗІЛа» на R20. Знижена чи підвищена рама 4х4 (переломка) використовується для вивозу дров з кущів. Працює, як танк.

Недоліки : на місцях зварювання часто ламаються приводні вали, верстатів для проточок нема, не на належному рівні зварювання «на коліні». Висновок господаря: якщо є гроші, простіше і дешевше купити готову садову техніку , ніж витрачати час і гроші на ремонт .

Автор: Ольга Травіна
Джерело: newshouse.ru

Немає коментарів:

Дописати коментар